התכנית האמנותית הטובה ביותר בפסטיבל הסטודנטים הבינלאומי VGIK במוסקבה

שני פרסים בערב אחד: בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה ע"ש סטיב טיש זכה בפרס התכנית האמנותית הטובה ביותר שהוצגה בפסטיבל, והסרט "החייל האלמוני" של יפים גרבוי זכה בפרס הבימוי

21 נובמבר 2017
"החייל האלמוני" של יפים גרבוי

בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש גרף פרס יוקרתי נוסף כשהוכרז השבוע כתכנית האמנותית הטובה ביותר בפסטיבל הסטודנטים הבינלאומי VGIK במוסקבה. בתי ספר לקולנוע מרחבי העולם שלחו לפסטיבל שני סרטים מטעמם, אשר מייצגים אותם ואת רפרטואר הסרטים שלהם. הסרטים שנבחרו לייצג את בית הספר לקולנוע הם "החייל האלמוני" של הסטודנט יפים גרבוי, ו-"מה קרה לך ילדה, טבעו לך הספינות?" של הסטודנטית אלה כהן, שהביאו לבית הספר את הפרס הגדול.

 

מלבד הזכייה בפרס זה, זכה הסרט "החייל האלמוני" בפרס הבימוי (Outstanding  Directing). סרטו של גרבוי, אשר נעשה במסגרת לימודיו, הוא שילוב בין דוקומנטרי לאקספרימנטלי. הסרט מספק מבט אינטימי על חקירתו של ווטרן סובייטי יהודי ממלחמת העולם השנייה. ניוסאק וייס, או כמו שהוא מעדיף שיקראו לו ‘הדוד ניוסיה‘, בן 92, מתגורר בכרמיאל. הסרט תר אחר האדם שמאחורי המדליות והתווית של הגיבור הלאומי.

 

הסרט כבר הספיק להציג בפסטיבלים רבים בעולם, בהם פסטיבל הסטודנטים של תל אביב, שם זכה בציון לשבח בתחרות הסרט העצמאי הקצר, בפסטיבל  Zlínבצ'כיה שם קטף את פרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר, בפסטיבל הקולנוע ירושלים, במיזם מנה ראשונה ועוד. בימים אלה הסרט והבמאי גרבוי עושים את דרכם לפסטיבל הסטודנטים שבמינכן.

 

פסטיבלVGIK  הוקם ב-1961 והוא אחד מפסטיבלי הסטודנטים הוותיקים בעולם. הפסטיבל נוסד ומופק על ידי סטודנטים מבית הספר לקולנוע,VGIK  ובין בוגריו ניתן למצוא את: ניקיטה מיכלאוב (שמש בוגדנית), אלם קלימוב (צא וראה), סרגיי סולוביוב (אנה קרנינה) ועוד.

 

לצפייה בטריילר של הסרט "החייל האלמוני" >

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>