לראשונה: תואר אמריקאי-ישראלי בהנדסה

תכנית לימודים חדשה תאפשר לתלמידי ישיבה אקדמית מניו-יורק להשלים תואר ראשון באוניברסיטת תל אביב ולהשתלב במקומות עבודה בארץ

17 ספטמבר 2017
לראשונה: תואר אמריקאי-ישראלי בהנדסה

תכנית לימודים חדשה תאפשר בקרוב לסטודנטים שהחלו את לימודיהם ב"ישיבה יוניברסיטי" שבניו-יורק, אוניברסיטה יהודית המשלבת לימודים אקדמיים עם ערכי האורתודוקסיה המודרנית, להשלים תואר ראשון בבית הספר להנדסת חשמל בפקולטה להנדסה ע"ש איבי ואלדר פליישמן באוניברסיטת תל אביב.

 

ההסכם פורץ הדרך הוא בעל חשיבות אקדמית, וצפוי גם להקל על סטודנטים מארה"ב את תהליך הקליטה בישראל. התואר החדש יאפשר הסרת מכשולים הכרוכים בהעברת נקודות זכות אקדמיות ממוסדות אקדמיים מארה"ב לישראל, וכמו כן יאפשר מעבר חלק לאוניברסיטת תל אביב, ובהמשך גם לשוק העבודה הישראלי.

 

על מנת לקבל תואר מאוניברסיטת תל אביב יידרשו הסטודנטים לעמוד בדרישות הקדם בעודם לומדים ב"ישיבה יוניברסיטי", שנתיים לפחות לפני המעבר ללימודי הנדסת חשמל בתל אביב. השיעורים באוניברסיטה ייערכו בשפה האנגלית, במטרה להנגיש אותם לכלל הסטודנטים האמריקניים. תלמידי התכנית יבצעו, במקביל ללימודיהם, פרויקט מעשי דו-סמסטריאלי עם חברה או מוסד ציבורי בישראל. כך ירכשו ניסיון וייצרו קשרים עם אנשי מקצוע העוסקים בתחום - כתשתית חיונית לאפשרויות תעסוקה עתידיות.

 

שותפות מוערכת עם אומת הסטארט-אפ

"השותפות הזאת משקפת את המחויבות שלנו לשמש כשער אל העולם הרחב", מסביר נשיא "ישיבה יוניברסיטי", הרב ד"ר ארי ברמן. "'ישיבה יוניברסיטי' פונה אל העולם, ויש לנו הרבה מה ללמד והרבה מה ללמוד מהאנושות כולה. שותפות עם מוסד מוביל באחת מאומות הסטארט-אפ העיקריות בעולם הינה צעד בכיוון הנכון עבור 'ישיבה יוניברסיטי' של יום המחר. בנוסף, השותפות הזאת משקפת את המחויבות שלנו לשיתוף פעולה עם מוסדות ישראליים, ואת מעמדה המרכזי של מדינת ישראל בערכיה של 'ישיבה יוניברסיטי'".

 

סגן נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' רענן ריין, מוסיף כי "אוניברסיטת תל אביב חותרת ללא הרף להרחבת קשרי המחקר הבינלאומיים שלה, על ידי הקמת תכניות לימודים משותפות עם מוסדות מובילים. התכנית החדשה בהנדסה, בשיתוף עם 'ישיבה יוניברסיטי', תרחיב עוד יותר את טווח פעילותנו, ותקבע סטנדרטים חדשים לתארים משותפים".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>