יש לכם 60 דקות לנטרל רעלן קטלני!

מיזם חדש של חדרי בריחה ללמידה ולתרגול מסייע לסטודנטים להתכונן למבחנים

21 פברואר 2018

תארו לכם מצד אחד שינון וקריאה מתוך הסיכומים, הספרים וחוברות התרגול, ומצד שני חדר בריחה, שבו החומר בקורס מוטמע בתוך חווייה מקפיצת אדרנלין, כיפית ובלתי נשכחת. עם כל הרבה חללים מגניבים ונסתרים בבנייני הקמפוס ועם כל כך הרבה מוחות מבריקים של סטודנטיות וסטודנטים, חדרי בריחה הם ללא ספק דרך מעולה לתרגל את החומר בקורס. בספרייה המרכזית ע"ש סוראסקי פועלים בשנה האחרונה שני חדרי בריחה, וזו רק ההתחלה. באחד מהם, הסטודנטים נכנסים להרפתקת למידה במעבדתו של "פרופ' מטורף" שהצליח לסנתז רעלן קטלני. משימתם להרכיב בתוך כ-60 דקות את החומר הניגודי, להציל את עצמם ולברוח מהחדר, כל זאת, באמצעות פתרון חידות מתוחכמות שעוקבות אחר הסילבוס של הקורס.

 

מיזם חדרי הבריחה Mindoor פועל בהובלתה של ד"ר לימור רדוסקוביץ, חוקרת במרכז Minducate, יחד עם קבוצת סטודנטים מצטיינים משנה ג' מבית הספר סגול למדעי המוח, אור גנון, טלי קונדט, גיא טייכמן ושקד פלגי, ובשיתוף עם הספרייה המרכזית על שם סוראסקי שמארחת אותו.

 

"Minducate הוא מרכז למחקר ולפיתוח תיאוריות וכלים ללמידה, באמצעות שיטות הקנייה מעולם מדעי המוח. המרכז פועל במסגרת בית הספר סגול למדעי המוח, בשיתוף עם המרכז לחדשנות בלימוד TAU Online," אומרת ד"ר דנה בר-און, מנהלת המרכז. "הייחוד שלו הוא גם בדגש על יישום הכלים בשטח - כשקמפוס אוניברסיטת תל אביב משמש גם הוא כמעבדת מחקר. כמעט לכל הפרויקטים במרכז יש יישום באוניברסיטה, ופרויקט MinDoor בתוכם".

 

לצאת מהקופסא ולברוח מהחדר

המיזם מציע לסטודנטים מודל חדש ללמידה לקראת המבחנים. הקורס שנבחר לשנה הראשונה של הפרויקט הוא "כימיה כללית ואנליטית", קורס מבואי גדול שלומדים בו כ-300 סטודנטים מדי שנה. את חדר הבריחה בנה צוות ה-MinDoor  בהתייעצות עם המרצה והמתרגלים של הקורס. הסטודנטים נכנסים לחדר הבריחה בקבוצות של שישה, ועובדים על פתרון החידות יחד עם מתרגל מהקורס.

 

"חדר הבריחה מותאם לסילבוס של הקורס ", מסבירה ד"ר רדוסקוביץ, "אבל הוא גם חדר בריחה לכל דבר ועניין, עם סיפור מסגרת, תפאורה מושקעת וחידות מאתגרות. בנינו שני חדרים – אחד לאמצע הסמסטר ואחד לסופו, שמשמש כהכנה לבחינה. אנחנו אמורים לקלוט בין 70 ל-100 סטודנטים עד הבחינה, וכל המקומות נתפסו תוך 24 שעות מפתיחת ההרשמה. אנחנו מתכננים לפתוח בסמסטר הבא חדרים לקורסים אחרים. היעד הבא הוא תחום מדעי המוח, ובהמשך - החזון הוא להתפשט ברחבי הקמפוס למקצועות נוספים".

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>